Implementasi Teams Games Tournaments dan Number Head Together ditinjau dari Kemampuan Penalaran Matematis
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Akinsola, M. K., & Olowojaiye, F. B. (2008). Teacher Instructional Methods And Student Attitudes Towards Mathematics. International Electronic Journal of Mathematics education, 60-73.
Awofala, A. O., Fatade, A. O., & Ola-Oluwa, S. A. (2012). Achievement in Cooperative versus Individualistic Goal-Structured Junior Secondary School Mathematics Classrooms in Nigeria . International Journal of Mathematics Trends and Technology, 7-12.
Budiyono. (2013). Statistik Untuk Penelitian. Surakarta: UNS Press.
Charlton, B., Williams, R. L., & McLaughlin, T. F. (2005). Educational Games: A Technique To Accelerate The Acquisition Of Reading Skills Of Children With Learning Disabilities . International Journal Of Special Education , 66-72.
Dinnurriya, M. S. (2015). Pengaruh Model Pembelajaran Biologi Berbasis Reading-Concept Map-Numbered Heads Together (Remap NHT) Terhadap Minat Baca, Kemampuan Metakognitif, Keterampilan Berpikir Kritis dan Hasil Belajar Kognitif Siswa Kelas X SMA Malang. DISERTASI dan TESIS Program Pascasarjana UM.
Herman, T. (2007). Pembelajaranberbasis Masalah Untuk Meningkatkan Kemampuan Penalaran Matematis Siswa Smp. Cakrawala Pendidikan, 41-61.
Huda, M. (2011). Cooperative Learning Metode, Teknik, Struktur Dan Model Penerapan. Yogyakarta: Pustaka belajar.
Maheady, L., Michielli-Pendl, J., Harper, G. F., & Mallette, B. (2006). The Effects of Numbered Heads Together with and Without an Incentive Package on the Science Test Performance of a Diverse Group of Sixth Graders. Journal of Behavioral Education, 25-39.
Margono, A., Budiyono, & Sujadi, I. (2014). Eksperimentasi Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Teams Games Tournament Dan Numbered Heads Together . Jurnal Elektronik Pembelajaran Matematika , 184-192.
NCTM. (2000). Principles And Standards For School Mathematics. USA: Key CuriculumPess.
Ojose, B. (2011). Mathematics Literacy: Are We Able To Put The Mathematics We Learn Into Everyday Use? . Journal of Mathematics Education, 89-100.
Permana, Y., & Sumarmo, U. (2007). Mengembangkan Kemampuan Penalaran dan Koneksi Matematik Siswa SMA Melalui Pembelajaran Berbasis Masalah. EDUCATIONIST, 116-123.
Putra, F. G. (2015). Eksperimentasi Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Teams Games Tournament (TGT) Berbantuan Software Cabri 3d di Tinjau dari Kemampuan Koneksi Matematis Siswa. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 143-153.
Putra, F. G. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Reflektif dengan Pendekatan Matematika Realistik Bernuansa Keislaman terhadap Kemampuan Komunikasi Matematis. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(2), 203-210.
Putra, F. G. (2017). Eksperimentasi Pendekatan Kontekstual Berbantuan Hands On Activity (HoA) Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematik. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika 8 (1), 73 - 80.
Sari, F. K., Farida, F., & Syazali, M. (2016). Pengembangan Media Pembelajaran (Modul) berbantuan Geogebra Pokok Bahasan Turunan. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika , 7, 135-152.
Shadiq, F. (2004). Pemecahan Masalah, Penalaran dan Komunikasi. Yogyakarta: Pusat Pengembangan dan Pemberdayaan Pendidikan dan tenaga Kependidikan Matematika.
Susandi, A. D., & Widyawati, S. (2017). Proses Berpikir dalam Memecahkan Masalah Logika Matematika Ditinjau dari Gaya Kognitif Field Independent dan Field Dependent. NUMERICAL: Jurnal Matematika dan Pendidikan Matematika, 93-112.
Syazali, M. (2015). Pengaruh Model Pembelajaran Creative Problem Solving Berbantuan Maple II Terhadap. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 6(1), 91-98.
Tran, V. D. (2014). The Effects of Cooperative Learning on the Academic Achievement and Knowledge Retention. International Journal of Higher Education, 131-140.
Wilujeng, S. (2013). Peningkatan Aktivitas Dan Hasil Belajar Siswa Melalui Model Teams Games Tournament (TGT) . Journal of Elementary Education , 45-53.
Yamin, M., & Ansari, B. I. (2009). Taktik Mengembangkan Kemampuan Individual Siswa. Jakarta: Gaung Persada Press.
Yanti, A. P., & Syazali, M. (2016). Analisis Proses Berpikir Siswa dalam Memecahkan Masalah Matematika Berdasarkan. Al-Jabar: Jurnal Pendidikan Matematika, 7(1), 63-74.
Zakaria, E., & Iksan, Z. (2007). Promoting Cooperative Learning in Science and Mathematics Education: A Malaysian Perspective. Eurasia Journal Of Mathematics, Science & Technology education, 35-39.
Zakaria, E., Chin, L. C., & Daud, M. Y. (2010). The Effects of Cooperative Learning on Students’ Mathematics Achievement and Attitude towards Mathematics . Journal of Social Sciences, 272-275.
DOI: http://dx.doi.org/10.24042/ajpm.v8i2.1585
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.